Safari dag 2 - Reisverslag uit The Gap, Australië van Anja en Loek - WaarBenJij.nu Safari dag 2 - Reisverslag uit The Gap, Australië van Anja en Loek - WaarBenJij.nu

Safari dag 2

Blijf op de hoogte en volg Anja en Loek

11 Juli 2016 | Australië, The Gap

Met een ijskoude nacht en weinig slaap werden we om 6.00 uur gewekt door onze Annabelle, dit om de zonsopkomst van Uluru en Kata Tjuta, onze bestemming voor deze dag, te aanschouwen. Na deze sunrise togen we naar Kata Tjuta, ook wel Olgas genoemd, om daar in The valley of the Winds een hele mooie wandeling te maken door smalle, diepe kloven. Ook dit is een heilige plaats voor de Aboriginals, de oorspronkelijke bewoners. Tijdens deze prachtige wandeling van zo'n 3,5 uur heel veel informatie over allerlei planten en boomsoorten gekregen van onze gids. Na de lunch met wraps via een zoutwatermeer tenslotte in ons nieuwe tentenkamp in King's Creek aangekomen, deze keer ver van de bewoonde wereld zonder stromend water en elektriciteit. Heerlijk avondeten, bestaande uit rijst met kip en groenten en een lekkere cake als toetje, allemaal klaar gemaakt op het kampvuur.
Door hout vooraf onder een grote waterketel te stoken kon je alsnog gebruik maken van een warme douche: iedereen lag ongewassen voor 21.30 uur in bed, in een slaapzak in een ijskoude tent of in een swag onder een heldere sterrenhemel. Door deze wederom lage temperatuur (tegen het vriespunt) was het grote voordeel dat slangen en spinnen niet ten tonele verschenen.