Safari dag 1 - Reisverslag uit The Gap, Australië van Anja en Loek - WaarBenJij.nu Safari dag 1 - Reisverslag uit The Gap, Australië van Anja en Loek - WaarBenJij.nu

Safari dag 1

Blijf op de hoogte en volg Anja en Loek

10 Juli 2016 | Australië, The Gap

Iets na 6.00 uur werden we als laatste van een groep van 15 opgehaald met een 4WD-Van door onze gids Annabelle. Ons gezelschap bestond uit 3 gezinnen uit Nederland, Zwitserland en Australië, aangevuld door een jonge Zwitserse en wij. Gezien de afstand van 450 km vertrokken we direct richting Uluru (Ayer's Rock). Na enkele tussenstops (oa hout sprokkelen voor het kampvuur) met veel regen kwamen uiteindelijk bij onze eindbestemming van deze dag aan: de monoliet Uluru heeft een omtrek van 9,4 km, een hoogte van 348 m en is zo'n 600 miljoen jaar oud. De roestrode kleur is alleen aan de buitenzijde en ontstaat door oxidatie van het aanwezige ijzer. Dit proces zorgt ook voor het rode woestijnzand. Deze berg is een heilige plaats voor de Aboriginals en beklimmen is als zodanig niet gewenst, hetgeen wij ook hebben gerespecteerd. Na de middaglunch en wandeling rond Uluru hebben we onder het genot van een glas champagne genoten van de steeds veranderende kleur tijdens de zonsondergang. Na dit spektakel richting ons tentenkamp waar het avondeten, bestaande uit pasta, al klaar stond en waar we rond het kampvuur ontzettend van genoten hebben. Gezien de vochtigheid en lage temperatuur doken we allen voor 22.00 uur ons bed in, vaak met kleren en al!