Whale watching - Reisverslag uit Gympie, Australië van Anja en Loek - WaarBenJij.nu Whale watching - Reisverslag uit Gympie, Australië van Anja en Loek - WaarBenJij.nu

Whale watching

Blijf op de hoogte en volg Anja en Loek

26 Juli 2016 | Australië, Gympie

Om 7.15 uur werden we bij de camping opgehaald voor de whale watching. Loek had bij vertrek uit de haven nog even een grote zeeschildpad gezien aan de oppervlakte en onderweg zagen we ook enkele dolfijnen vlak voor en onder onze boot opduiken.
Het duurde zo'n uur voordat we de eerste walvis, een jonkie gespot hadden. Daarna zagen we eerst 2 jonge walvissen en uiteindelijk zelfs 4 walvissen die continue rond en onder de boot zwommen: who's watching who...??? Met zwaaibewegingen om hun aandacht te blijven trekken, bleven de walvissen terug komen naar de boot. Wat een reuzebeesten, geweldig om dit te mogen meemaken, zooo bijzonder!!! Jaarlijks trekken walvissen tussen eind juli en eind oktober naar de beschutte Hervey Bay vanuit Antartica om hun jongen te werpen in de warme wateren. We konden er geen genoeg van krijgen, zoveel foto's hebben we gemaakt van deze prachtige reusachtige walvissen :-))
Na deze onvergetelijke ervaring, voeren we terug naar de haven. Bij aankomst op de camping, de camper weer klaar gemaakt voor vertrek naar.......Gympie. Het is altijd weer een verrassing waar we aan het eind van iedere dag uiteindelijk aankomen hetgeen het wel leuk en afwisselend maakt!

• 28 Juli 2016 - 13:20

Carla:

Zo heb jullie verslagen gelezen en tjonge tjonge, wat een reis joh! Weten jullie zelf nog wel waar jullie vorige week waren, want wat zien en doen jullie veel zeg. Wat een avontuur...in dat enorm grote en mooie land. Gaat het rijden in de camper je goed af Anja? Straks wil je niet anders meer haha, vind je alles daarna te klein!
    Wel fijn dat je niet te lange verslagen schrijft, is goed te lezen en te volgen zo.
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!

• 30 Juli 2016 - 18:41

Jacqueline Derks:

Hallo trailertrash,
    Ik heb jullie gevonden. Leuk zo'n verslag. Ziet er geweldig uit.
    Maar dat wisten we natuurlijk wel van alle plaatjes en documentaires.
    Maar met eigen ogen aanschouwen is natuurlijk veul mooier.
    Anja? Jij bent toch bang voor spinnen. Nou daar hebben ze er heul veul en heul groot ook nog.
    Maar die kleinere zijn t gevaarlijkst. Maar dat is met alles.
    Ik wens jullie nog veel moois en gezelligheid. En tot ziens weer in Oosterhout.
    Geniet ervan.
    Misschien kun jij voor mij als souveniertje een lief klein kangaroetje meebrengen. Lijkt me leuk. Leven daar in t wild. Dus pak er eentje bij de mama uit het buideltje.
    Alvast bedankt en groetjes uit Breda
    Xxx jacqueline