Fraser Island - Reisverslag uit Torquay, Verenigd Koninkrijk van Anja en Loek - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Torquay, Verenigd Koninkrijk van Anja en Loek - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Anja en Loek

25 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Torquay

Om 7:30 uur hadden we onze pick-up met een 4-wheel drive car door big Kris. Het resterende gezelschap bestond uit een Nederlands gezin met een dochter van 12 jaar.
De rit naar de haven was nog 30 minuten rijden en de overtocht naar Fraser Island vervolgens nog zo'n 40 minuten. Het eiland is 126 km lang en 26 km op zijn breedste punt en bestaat alleen uit zand met enkele vulkanische rotsen op de noordpunt waar het eiland is ontstaan. Inwonersaantal is ongeveer 80 en er leven zo'n 20 Aziatische wilde dingo's om maar wat getallen te noemen.
Allereerst vertrokken we over de "hoofdwegen", zeg maar zandpaden, omgeven door dichtbegroeide bossen.
Daarna stoven we over het strand langs de kustlijn met soms 100 km per uur, echt super gaaf!! Als eerste stond Lake McKenzie op het programma, een groot prachtig blauw meer, bestaande uit puur regenwater. Heerlijk gezwommen in het schone kristalheldere water. Onderweg naar het tweede programma, een oud scheepswrak, het 'Maheno Wreck' uit 1935, hadden we nog een onverwachte ontmoeting met een leguaan. In de verte zagen we zelfs nog enkele walvissen "spuiten". Nabij het wrak steeg ook nog een klein vliegtuigje op vanaf het strand!
Onze lunch was bij het noordelijkste punt, Indian Head & Champagne Pools, waar we in stijl een glaasje champagne kregen. Dit was het enige strandgedeelte waar veilig gezwommen kon worden zonder last van de aanwezige tijgerhaaien.
Na het broodje 'Subway' en een biertje raasden we over het strand ala Max Verstappen naar Eli Creek, de grootste onderwaterbron van het gehele eiland waar per uur enkele miljoenen liters per uur letterlijk naar zee stromen: heel apart! Vervolgens werd het tijd om weer hotsen knotsend de veerboot op te zoeken.
Op de terugweg een prachtige sunset ervaren en terug bij de camping eerst gereserveerd voor whale watching voor de volgende dag. Daarna snel wat opgefrist, warme kleding aangetrokken en de avond afgesloten met een Irish Pub meal.